Gatan som Premo nobbade

27 augusti 2013
Den här veckan beskriver tidningen Mitt i Täby en händelse från distributionens värld.
  - Det är bestämt 
   - och går inte att ändra.

År efter år fick de boende på Efraimsbergsvägen i Täby samma besked när de när de undrade varför Premo inte delar ut tidningar till den gatan som ligger mitt i Täby i Stockholm.


Det är en liten grusväg som går in i skogen, men den ligger rent geografiskt mitt i Täby. 
Flera gånger om året under de senaste fem åren har de boende på gatan försökt förmå Premo att leverera morgontidningen i lådan utan att lyckas.
Ingen har kunnat säga varför. Men alla som man pratat med har sagt att det är bestämt att man inte delar ut tidningar på Efraimasbergsvägen -  det beslutet kan inte ändras.
En man berättar att han får tidningen med Posten på eftermiddagen och helgens tidningar kommer på måndagen.
Efter att Mitt-i-tidningen ringt 10 telefonsamtal, når saken ända upp till den allra högsta toppen av Premo-pyramiden. 
Då ringer VD:n Joakim Sundh till Mitt-i-Täby. Han säger att givetvis delar vi ut tidningar till Efraimsbergsvägen. Redan den här veckan börjar vi leverera till den gatan.
Men varför man inte har gjort det under alla de tidigare åren har han ingen aning om.

Kommentarer

Anonym sa…
jag trodde det var Posten som delade Mitti tidningarna i Stockholm? Inte överallt tydligen?
tidningsbud sa…
Det var Dagens Nyheter och Svenskan som Premo inte delade ut på den gatan utan den delades av Posten
Anonym sa…
Det är precis som med tidningsbudens OB-ersättning. Både facket och bolagen säger att det är bestämt att tidningsbuden inte ska ha OB.Men man vet inte när eller varför, eller hur det kunde bli bestämt eller vem det är bestämt av.Det är bara bestämt och kan inte ändras.Om vi hade satt press på dom och fått ut det i medias hade alla haft 50 kronor i timmen i OB och 20 dagars arbetstidsförkortning.Då de hade man sagt.Det klart att tidningsbuden ska ha OB och arbetstidsförkortning precis som alla som jobbar mitt i natten.hade maN SAGT DÅ